Jak budować biznes odporny i etyczny?
ESG | Strategia w działalności gospodarczej
Żyjemy w pułapce paradoksów i sprzeczności. Chcemy biznesu bazującego na równości interesariuszy i generującego wartość zarówno finansową, jak i społeczną. Chcemy biznesu efektywnego, uwzględniającego długą, ale i krótką perspektywę. Chcemy zysku, a zarazem ochrony planety, szacunku dla lokalnych uwarunkowań i uniwersalizacji zachodnich standardów pracy. Konsumenci chcą, by biznes adresował ważne kwestie społeczne, ale cenią sobie dobra i usługi w atrakcyjnej cenie z szybkim, najlepiej natychmiastowym dostępem. Zetki oczekują elastycznej pracy i autonomii, a zarazem wspólnotowości i empatii. Menedżerowie odpowiadają za wyniki przed przełożonymi, ale mają praktykować coachingowy styl zarządzania względem swoich podwładnych.
Jak więc w tym duopolu budować biznes etyczny i odporny na wstrząsy i kryzysy? Czy w świecie wykluczających się interesów i sprzecznych oczekiwań etyczny biznes jest w ogóle możliwy? Tak – odpowiada Alison Taylor, analityczka i etyczka biznesu, profesor Stern School of Business. Pod warunkiem wszakże – dodaje – że firmy będą systemowo i szeroko badać swój wpływ na otoczenie (impact analysis), prowadzić stały i autentyczny dialog z interesariuszami, wsłuchiwać się w ich głosy i podejmować realne zobowiązania, które będą „dowozić”.
Gdzie leżą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)